Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Always Active
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

No cookies to display.

Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

No cookies to display.

DOAR AGORA

Professoras relatam experiências de trabalho com a temática indígena na Educação Infantil

Professoras relatam experiências de trabalho com a temática indígena na Educação Infantil
9 de setembro de 2019 zweiarts

Dança, música, alimentação, convívio com animais. Em todos esses conteúdos, e muitos outros, é possível trabalhar a temática indígena. Foi o que demonstrou um grupo de professoras da Educação Infantil do município de Campo Bom (RS) durante a segunda etapa do processo de formação ministrado pela assessora de projetos do COMIN, Kassiane Schwingel.

No encontro, realizado dia 3, as professoras das escolas municipais de Educação Infantil Santo Antônio e Cebolinha compartilharam a experiência que tiveram em sala de aula com crianças de quatro meses a seis anos ao conversar sobre povos indígenas. Ao invés de elaborarem um projeto separado sobre pessoas e cultura indígena, elas trabalharam a temática de forma transversal e durante todo o ano. Além da troca de experiências, a formação também foi um momento para aprender e conversar com a indígena Araci da Silva, Guarani M’bya que vive na aldeia Estiva, em Viamão (RS).

A formação com as professoras das escolas municipais de Educação Infantil em Campo Bom teve sua primeira etapa em maio, quando Kassiane mostrou a realidade indígena atual, na busca por romper com os preconceitos que as pessoas ainda têm em relação aos povos indígenas. Além de discutir e trazer aspectos gerais sobre o assunto, foi tratada a possibilidade de se trabalhar a temática indígena em sala de aula, desafio que foi aceito e apresentado pelas professoras meses depois.

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this

loodgieter rotterdam

loodgieter rotterdam