Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Always Active
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

No cookies to display.

Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

No cookies to display.

DOAR AGORA

Estudantes de Pedagogia da UNIR têm encontro com indígenas em atividade que discutiu a temática indígena nas escolas

Estudantes de Pedagogia da UNIR têm encontro com indígenas em atividade que discutiu a temática indígena nas escolas
22 de abril de 2019 zweiarts

Com o tema “Como trabalhar a temática indígena nas escolas?”, o Departamento de Pedagogia da Universidade Federal de Rondônia (UNIR), campus Ji-Paraná, promoveu, no dia 16, à tarde e à noite, uma mesa redonda para debater o assunto com estudantes do curso de Pedagogia. O COMIN participou do debate através da assessora de projetos que atua na Região Central da Rondônia, Jandira Keeper. Além de Jandira, foram convidadas e convidados estudantes indígenas do curso de Educação Básica e Intercultural dos povos Guarassuguê, Oro Eo, Ikólóéhj Gavião, Puruborá e Apurinã, uma professora do povo indígena Karo Arara e outra do Departamento de Educação Básica e Intercultural.

Cerca de 160 estudantes participaram do evento, que foi considerado por todas e todos muito importante, uma vez que as acadêmicas e os acadêmicos presentes serão, no futuro, professoras e professores e, por isso terão a responsabilidade de trabalhar a temática indígenas em sala de aula. A forma como as professoras e os professores abordam esse assunto com suas alunas e seus alunos contribui muito para a diminuição ou não do preconceito em relação aos povos indígenas.

Nesse sentido, a fala indígena durante a mesa redonda, que trouxe relatos de como essas pessoas se sentem e percebem o preconceito e como superar isso, foi importante para contribuição e superação de preconceitos, além de ser uma forma de aproximação com as e os estudantes de Pedagogia. Aproveitando que o tema do material da Semana dos Povos Indígenas desse ano do COMIN trata justamente da luta e resistência dos povos indígenas em relação ao preconceito, cada estudante recebeu um exemplar do caderno.

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this