Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Always Active
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

No cookies to display.

Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

No cookies to display.

DOAR AGORA

Atividade com docentes reflete sobre a educação e o aprendizado com os povos indígenas

Atividade com docentes reflete sobre a educação e o aprendizado com os povos indígenas
20 de novembro de 2019 zweiarts

Na noite de segunda-feira (18), a assessora de projetos do COMIN, Kassiane Schwingel, participou da atividade “Bate-papo com a Infância”, realizada no Colégio Marista Pio XII, em Novo Hamburgo (RS). Promovida pela Organização Mundial para a Educação Pré-Escolar em Novo Hamburgo (Omep/NH), o encontro contou com a participação de professoras e professores da rede municipal de ensino das cidades de Campo Bom, Estância Velha, São Leopoldo e Novo Hamburgo.

O bate-papo teve o objetivo de repensar a forma como não indígenas compreendem e enxergam a educação nos povos indígenas, pensando em possibilidades de atuação nas escolas não indígenas que leve em conta esse tipo de aprendizado, principalmente na Educação Infantil. Para discutir sobre a oportunidade de aprender com os povos indígenas, Kassiane tratou sobre os próprios materiais desenvolvidos pelo COMIN juntamente com as comunidades e pessoas indígenas, além de relatar vivências da equipe com os povos indígenas.

“A provocação é perceber que termos que estão na moda, como desemparedar, brincar na natureza ou brincadeiras heurísticas, sempre foram práticas educativas e vivências das crianças e dos povos indígenas. O que hoje é teorizado e recebe nomes técnicos já é vivido pelos povos indígenas há bastante tempo e eles entendem a importância e o valor disso. Por isso, é preciso também dar o crédito a eles do que hoje vemos como um avanço na educação”, ressaltou a assessora.

O COMIN já havia trabalhado com a Omep através da doação de materiais da Semana dos Povos Indígenas e de cartilhas para trabalho com a Educação Infantil que compuseram as malas do projeto Brinquedoteca Multicultural.

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this

loodgieter rotterdam

loodgieter rotterdam