Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Always Active
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

No cookies to display.

Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

No cookies to display.

DOAR AGORA

Culturas e Religiões: implicações para o Ensino Religioso

Título: Culturas e Religiões: implicações para o Ensino Religioso
Organização: Cledes Markus
Categoria: Cadernos do COMIN
Idioma: Português
Páginas: 50
Ano: 2002

A diversidade cultural e religiosa, em muitos casos, ainda não é  considerada em sala de aula; não existem propostas concretas de como proceder o diálogo inter-religioso; o educador, a educadora ainda estão por demais atrelado e atrelada a sua confessionalidade, o que dificulta a abordagem, a sistematização e o diálogo com experiências diferentes; faltam conhecimentos dos elementos básicos que compõem o fenômeno religioso e o papel das tradições religiosas no contexto sociocultural; enfim, falta a compreensão das implicações da matriz cultural religiosa nesta disciplina.

Neste trabalho, propõe-se trazer elementos teóricos que auxiliem na reflexão e compreensão dessas implicações na disciplina do Ensino Religioso, e apontar-se para alguns aspectos práticos que propiciem a construção de espaços democráticos onde as diversas culturas e religiões possam estar representadas.

Clique no título para abrir o material.

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this

loodgieter rotterdam

loodgieter rotterdam